torsdag 17. oktober 2013

Tiden flyr

Hei dere.

Nå har det nok en gang gått en stund siden siste blogginnlegg, og grunnen er "lillebrors" ankomst.
21. september kom endelig Isak til verden. Han veide 3640 gram og var 50 cm lang. Han er en glupsk liten krabat og legger allerede godt på seg. Vår lille familie har dermed gått fra 3 til 4, tenk det! Vi er så utrolig heldige!

De tre siste ukene har vi vært i en liten boble. Far har vært hjemme de to første ukene og min mamma har vært på "ferie" her den siste uken. Fantastisk med ekstra hjelp når mannen måtte reise på kurs nesten hele uken. Men nå er vi tilbake til hverdagen igjen. Mor må vende seg til å stelle og kle to barn før levering i barnehagen, amming og soverutiner skal på plass og middag og henting må nøye planlegges i forhold til det igjen. Nei da, vi er ikke helt skjematiske, men en ny hverdag er det, nå med to små. Ingen tvil om det.

Mini har taklet overgangen fra å være alene til å bli storebror ganske så bra. Han har vist mer og mer interesse for lillebror, men det er nok litt rart også. Og i dag stakk det litt ekstra i mammahjerte... Han virket liksom litt trist i dag da vi tok morgenstellet på badet. Lillebror er jo med på det meste, og nå i starten er han jo mye hos meg naturlig nok. Og i dag ga Mini meg et sånn "jeg vil ha mamman min for meg selv" blikk. Heldigvis hjalp det litt med en god kos, men jeg kunne se at det er litt tøft å måtte dele mamma med andre. Det siste jeg vil er at han skal føle seg utafor! Og at jeg ikke bryr meg om han like mye som før. Stakkar, det er jo en stor omvelting for en på to. Vi prøver i hvert fall å gi han like mye oppmerksomhet som før og vise at han er minst like viktig som lillebror.

Denne gang har vi vært på nyfødtfotografering, noe jeg angrer litt på at vi ikke gjorde med Mini, men det får vi ikke gjort noe med. Studioet vi brukte fant jeg gjennom Facebook og heter "Tryllestøv studio" Fotografen heter Cecilie og til tross for at det ligger i Fosser, var det vært turen. Hun var energisk og veldig flink til å få Mini til å le og kose seg under fotograferingen. Kan anbefales. Hjemmesiden hennes er www.tryllestovstudio.no Vi har sett prøvebildene og det er masse flotte bilder. Blant annet noen herlige med storebror og lillebror sammen. Gleder meg til å få bildene i hus og opp på veggen! Under kan dere se et par av de vi har plukket ut <3






 
Ha en strålende dag! Snart helg nå :) 

* Marianne *

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar